XXXIII. NKG B 18. XI. 2012.

PLAKAT XXXIII NKG B

PLAKAT XXXIII NKG B

XXXIII NKG B 2012 BENEDIKTINCI CITANJA (1)

XXXIII NKG B 2012 EVANDJELJE za djecu Mk 13,24-32

XXXIII NKG B 2012 EVANDJELJE Mk 13,24-32 (1)

XXXIII NKG B 2012 BENEDIKTINCI RAZMISLJANJA

XXXIII NKG B 2012 PRIJEDLOZI PJESAMA NA MISI

XXXIII NKG B 2012 SVETA MISA

 

 Ulazna pjesma Gospodin govori: Ja znam svoje naume koje s vama namjeravam – naume mira a ne nesreće: zazivat ćete me i ja ću vas uslišati i sabrat ću vas iz svih naroda.   (Jr 29, 11-12.14)

Zborna molitva Gospodine, Bože naš, daj da naša vjernost tebi bude i naša radost, jer duboka je i trajna sreća postojano služiti tebi, Stvoritelju svega dobra. Po Gospodinu.

Darovna molitva Gospodine, daj da nam darovi, prineseni tvome imenu, udijele vjernost u tvojoj službi i vječno zajedništvo s tobom u slavi. Po Kristu.

Pričesna pjesma Milina mi je biti u Božjoj blizini, imati sklonište svoje u Gospodinu (Ps 73, 28)

Popričesna molitva Častili smo se, Gospodine, svetim otajstvom što smo ga prinijeli na spomen tvoga Sina, kako nam je on naredio. Daj da po njemu rastemo u ljubavi. Po Kristu.

Prvo čitanje   Dn 12, 1-3 U ono vrijeme tvoj će se narod spasiti. Čitanje Knjige proroka Daniela U ono će vrijeme ustati Mihael, knez veliki, koji štiti sinove tvog naroda. Bit će to vrijeme tjeskobe kakve ne bijaše otkako je ljudi pa do toga vremena. U ono vrijeme tvoj će se narod spasiti – – svi koji se nađu zapisani u Knjizi. Tada će se probuditi mnogi koji snivaju u prahu zemljinu: jedni za vječni život, drugi za sramotu, za vječnu gadost. Umnici će blistati kao sjajni nebeski svod, i koji su mnoge učili pravednosti, kao zvijezde navijeke, u svu vječnost. Riječ Gospodnja.

Otpjevni psalam   Ps 16, 5.8-11 Pripjev:  Čuvaj me, Bože, jer se tebi utječem. Gospodin mi je baština i čaša: ti u ruci držiš moju sudbinu. Gospodin mi je svagda pred očima jer mi je zdesna da ne posrnem.       Stog mi se raduje srce i kliče duša,       pa i tijelo mi spokojno počiva.       Jer mi nećeš ostavit dušu u podzemlju       ni dati da pravednik tvoj truleži ugleda. Pokazat ćeš mi stazu života, puninu radosti lica svoga, sebi zdesna blaženstvo vječno.

Drugo čitanje   Heb 10, 11-14.18 Jednim prinosom zauvijek usavrši posvećene. Čitanje Poslanice Hebrejima Svaki je svećenik dan za danom u bogoslužju te učestalo prinosi iste žrtve, koje nikako ne mogu odnijeti grijehâ. A Krist, pošto je prinio jednu jedincatu žrtvu za grijehe, zauvijek sjede zdesna Bogu čekajući otad dok se neprijatelji ne podlože za podnožje nogama njegovim. Jednim uistinu prinosom zasvagda usavrši posvećene. A gdje su grijesi oprošteni, nema više prinosa za njih. Riječ Gospodnja.

Pjesma prije Evanđelja   Lk 21, 36 Budni budite, u svako doba molite da uzmognete stati pred Sina Čovječjega.

Evanđelje   Mk 13, 24-32 Sabrat će svoje izabranike s četiri vjetra. Čitanje svetog Evanđelja po Marku U ono vrijeme: Reče Isus svojim učenicima: »U one dane, nakon velike nevolje, sunce će pomrčati i mjesec neće više svijetljeti, a zvijezde će s neba padati i sile će se nebeske poljuljati. Tada će ugledati Sina Čovječjega gdje dolazi na oblacima s velikom moći i slavom. I razaslat će anđele i sabrati svoje izabranike s četiri vjetra, s kraja zemlje do na kraj neba. A od smokve se naučite prispodobi! Kad joj grana već omekša i lišće potjera, znate: ljeto je blizu. Tako i vi kad vidite da se to zbiva, znajte: blizu je, na vratima! Zaista, kažem vam, ne, neće uminuti naraštaj ovaj dok se sve to ne zbude. Nebo će i zemlja uminuti, ali riječi moje ne, neće uminuti. A o onom danu i času nitko ne zna, pa ni anđeli na nebu, ni Sin, nego samo Otac.« Riječ Gospodnja.

MOLITVA VJERNIKA XXXIII.  NKG B

 Braćo i sestre, potaknuti riječju Evanđelja, usrdno zamolimo nebeskog Oca da nas ispuni čvrstom vjerom i sigurnom nadom te u radosnoj zauzetosti na putu evanđelja iščekujemo Kristov dolazak:  

  1. Za Crkvu u svijetu: budi joj svjetlo na putu kroz svijet da uvijek ostane vjerna tvojoj riječi te svjedočanstvom života ustrajno gradi tvoje Kraljevstvo, molimo te.  
  2. Za biskupa našega I. i sve pastire Crkve: okrijepi ih proročkom hrabrošću da umiju čitati znakove vremena i biti mudri predvodnici tvoga naroda na putu spasenja, molimo te.  
  3. Za braću i sestre koji još ne upoznaše Kristov dar spasenja: obdari ih svjetlom vjere, a sve kršćane potakni da im budu živo svjedočanstvo Istine koja je u tebi, molimo te.  
  4. Za nas ovdje okupljene: usmjeri nam pogled prema vječnomu životu i ne dopusti da nas zamamnost svijeta i zemaljske brige odvoje od tebe i od tvoga dara spasenja, molimo te.  
  5. Za sve koji po smrti napustiše ovaj svijet: iskaži im svoje milosrđe i uvedi ih u radost tvoje vječnosti, molimo te.  

Oče nebeski, ti nas svakodnevno pohađaš djelima svoje ljubavi i ne prestaješ nam otkrivati znakove svoje blizine. Ne dopusti da nas obeshrabri prolaznost vremena i daj da radosna srca hodimo ususret dolasku tvoga Sina. Koji živi i kraljuje u vijeke vjekova.

 

PRIJEDLOZI PJESAMA ZA PJEVANJE XXXII.  NKG B

 

Ulazna:

226

Od sva se četiri vjetra
Otpjevni ps.:

90.2

Čuvaj  me, Bože
Prinosna:

228

Po obećanju
ili:

226.2 i 3

Od sva se četiri vjetra
Pričesna:

199-200

O Kruše živi, milosni
Završna:

167.1 i 5

O Stvoritelju ljudi

 

 

http://www.hilp.hr/zivo-vrelo/

 

33. nedjelja kroz godinu B (Mk 13,24-32)

Popričesna meditacija

Svatko od nas poznaje zlatne uzlete i niske padove. No, čovjek današnjice – a teško se oteti tom dojmu – živi kao da nikada neće umrijeti. A zapravo, smrt pojedinog čovjeka kao i uminuće cjelokupne materije sigurna je činjenica koja će se svakako dogoditi.

Oko Isusa svi se dive krasnoj građevini hrama, koji predstavlja stanoviti simbol ponosa. Ipak od njega će uskoro ostati samo – zid plača.

U drugom dijelu današnjeg evanđelja Isus potiče na budno iščekivanje svršetka, i upozorava da “o onom danu i času nitko ne zna”. Mi pak Isusa, koji će doći o koncu ljudske povijesti, nećemo čekati skršenih srdaca već vjerničkom zauzetošću.

Poznata nam je Isusova poruka o lažnim prorocima, o ratovima, pošastima i progonstvima. Naše je da budemo postojani! Kao kršćani čekamo novo nebo i novu zemlju.

Gospodine, ne dopusti da nam srce bude ispunjeno nemirom! Neka nam je uvijek u srcu znak smokve i blizina ljeta! I da neprestano prizivljemo onu vrednotu na kojoj se gradi ljudska sigurnost – Tvoju ljubav u Novom Jeruzalemu!

                                                                       Priredio: Dario Miletić

 

 

http://www.zupabsm.com

http://issuu.com/novilist/docs/bonaventura  Fra Boneventura Duda je proslavio 60 godina MISNIŠTVA. O tome je lijepo pisao i izdao poseban prilog „Novi list“. Ovdje možete to pogledati i pročitati. Njihovom dozvolom stavljamo link. Poštovani, prilog Fra Bonaventura Duda – Čovjek želja koji je objavljen u tiskanom izdanju Novoga lista sad se   nalazi i na našem webu na adresi: http://www.novilist.hr/riinfo.aspx  Ukoliko ga želite postaviti i na svoje stranice, flash format za listanje možete naći na adresi (opcija embed): http://issuu.com/novilist/docs/bonaventura

 

http://www.youtube.com/watch_popup?v=VNiDpBS4JzI#t=107 BOŽIĆNI VIDEO

———————————————————————————————————-

Otvorena je stranica u našem samostanu sv. Frane u Zadru: www.svetifrane.org 

Javite svoje komentare na: drago.ljevar@si.t-com.hr

http://www.youtube.com/watch?v=SkBq1wYKT5I&feature=mfu_in_order&list=UL

Sv. Frane Zadar, 20. 02. 2011. Misa na HR I PROGRAM i video izložbe: „Milost susreta“ koja je bila u Klovićevim dvorima od 16. prosinca 2010. do 20. veljače 2011.

http://www.youtube.com/watch?v=E20hedKtMHc&NR=1

Sv Frane Monastir Zadar

http://www.youtube.com/watch?v=IGTqe3zWNcM&NR=1

Riznica i samostan Sv. Frane

http://www.youtube.com/watch?v=hHj1Z3iC7pM&feature=related

Sv. Frane Courtyard

http://www.youtube.com/watch?v=j4FUQKAVdQw&feature=related

Sv. Frane Museum Zadar

http://www.youtube.com/watch?v=HxmjnrtRrEM&feature=mfu_in_order&list=UL

Morske Orgulje – Sea Organ

http://www.svetifrane.org/mladi.html

NA OVOJ STRANICI MOŽETE preuzeti u  mp3 formatu pjesme sa IV. susreta mladih Franjevačke provincije sv. Jeronima koji je bio u Puli od 24. do 25. listopada 2009.

http://www.beatogiacomo.it  stranica Bl. Jakova Zadranina

http://www.ofm-sv-jeronim.hr/

Stranica Franjevačke Provincije sv. Jeronima sa sjedištem u Zadru. Najstarije naše provincije franjevaca. 1212. slavimo 800-u obljetnicu dolaska sv. Franje u naše krajeve: Zadar, Kraj,…

 

http://www.mali-brat.com

Ovo je stranica zajednice odraslih i mladih koji dolaze na katehezu i u crkvu Franjevačkog samostana sv. Frane u Zadru.

http://www.svetinikola.hr

http://www.srceisusovozd.netne.net Stranica župe Voštarnica u Zadru. Nova je.

http://www.gospa-lurdska.hr

o sv. Franji imaju lijepa razmišljanja

http://www.franjevastvo.com/

Ovdje na ovoj stranici možete upoznati život franjevaca. Preporučamo.

http://www.franjevacki-institut.hr/

          Franjevački institut za kulturu mira

http://free-zd.htnet.hr/sasina/

http://www.sasina.org/

http://sasina.8m.com/

Ovo su stranice župe Sasina Sanski Most. Crkva je izgrađena.  Pozivamo sve koji mogu pomoći da pomognu „Ostatku ostataka“ vjernicima koji su ostali (samo 50-ak duša). Blagoslov gradilišta bio je u nedjelju 28. lipnja 2009. Gradilište je blagoslovio biskup Franjo Komarica. Nazočnih Sasinjana i prijatelja bilo je između 200 i 300 ljudi.

Crkva je sagrađena pred Božić 2009. Uređena, blagoslovljena, posvećena i tom prigodom blagoslovljen je novi oltar sa svetohraništem 3. srpnja 2010. Sve se to dogodilo na radost nazočnih preko tisuću ljudi (800 sjedećih mjesta bilo je spremno za ručak pod šatorom). Posvećenje i blagoslov je imao biskup msgr. Franjo Komarica. O svemu možete čitati na web stranici: http://www.svetifrane.org/zupasasina.html

 

http://free-ri.htnet.hr/SvetiNikola/index.htm

http://www.ivanmerz.hr/liturgijski_kutic/

Možete preuzeti prezentacije nedjeljnih čitanja

http://framari.blog.hr/

NOVO:  http://framakrnjevo.blog.hr/

http://framavosta.blog.hr/

http://www.fra3.net/

http://www.mladi.hbk.hr/

http://www.katolickiskauti.com/

http://obitelj.hbk.hr/

http://www.zadarska-zupanija.hr/

Zadarska Županija.

http://mladi-krk.hbk.hr/

http://zadar.hbk.hr/

Sve možete pronaći na ovoj stranici što vas zanima o životu Katoličke crkve i Nadbiskupije Zadar: adrese, telefone, osobe i javiti im se.

http://www.caritas-zadar.hr

http://www.zmajevic.com/

Nadbiskupijsko sjemenište u Zadru „Zmajević“

http://www.mladi-zadar.com/

Ured za pastoral mladih Zadarske nadbiskupije J. Bijankinija 2, 23000 Zadar tel. +385 23 208 663 e-mail: info@mladi-zadar.com

http://shkm2010.mladi-zadar.com/

http://www.youtube.com/watch?v=3TQCq7z8rgI

O svemu možete više vidjeti na ovim stranicama o Susretu Hrvatske katoličke mladeži 8. i 9 svibnja 2010. u Zadru

http://www.gimnazija-klasicna-ivanpavaodrugi-zd.skole.hr/

klasicna@zd.t-com.hr   

http://zupagalovac.hr

http://www.arscelebrandi.zadarskanadbiskupija.hr/

Najnovija stranica za glazbu. Uređuje gosp. Žan Morović.

http://www.udruga-izvor.hr/  Sljedeći sastank održati će se  5. siječnja 2011. u 17 sati.

U prostorijama Udruge za obitelj i roditeljstvo Izvor u samostanu sv. Frane u Zadru počinje novi ciklus besplatnih radionica priprave za trudnice i njihove supruge

Dom za odrasle osobe Sv. FraneZadar

Ovim stranicama želimo približiti Dom za odrasle osobe Sv.Frane široj javnosti kako bi svaki zainteresirani mogao steći dojam o ovoj ustanovi te www.dom-svfrane.hr

Ministarstvo zdravstva i socijalne skrbi www.mzss.hr Grad Zadar www.grad-zadar.hr Zadarska županija www.zadarska-zupanija.hr

WEB: www.tzzadar.hr | www.visitzadar.net Ministarstvo obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti www.mobms.hr

http://www.comunitacenacolo.it/index.asp?idlingua=10

Zajednica s. Elvire u Hrvatskoj

Muške bratovštine          Bratovština “Gospa od zdravlja” – Ugljane          Bratovština “Sveti Josip radnik” – Varaždin          Bratovština “Sveti Nikola” – Biograd          Bratovština “Sveti Vinko Paulski” – Vrbovec          Bratovština “Grad radosti” – Novigrad          Bratovština “Sveta Marta” – Šišinec          Bratovština “Sveti Petar i Pavao” – Šarengrad Ženska bratovština         Bratovština “Majka života” – Vrbovec

http://www.mladi-vz.com/naslovna.htm

http://www.mladicentar.org/node/810

http://www.youtube.com/vatican

http://www.radiovaticana.org/cro/index.asp

 

Vatikan  ovo je fantastično   može zumirati sliku pomoću miša i rotirati lijevo desno http://www.vatican.va/various/basiliche/san_paolo/vr_tour/index-en.html

Više podataka o Zakladi Čujem, vjerujem, vidim i zvučnoj Bibliji možete pronaći na web adresi:

www.zaklada-cujem-vjerujem-vidim.com

http://www.sv-leopold-mandic.com

http://www.svjetlorijeci.ba

http://www.dominikanci.hr duhovnost propovjedi godina A B C         

 SVRŠETAK SVIJETA – KRISTOV DOLAZAK  

(Mk 13, 24-32)

U Bibliji svršetak svijeta više se odnosi kao pojava proljeća nego li kao katastrofa. To bi bio početak preporođenja svega stvorenog. Biblija se inače svrstava u vjerovanje u regeneraciju čovjeka i svemira. Biblija ni u kojem slučaju nije apokaliptična knjiga. Iz nje probija trajna nada usprkos svih nedaća koje su očite. Cijeli svemir i čovjek u njemu unutarnje teži prema svojem preporođenju. Ipak u cijelom svemiru centralno biće jest sam čovjek, slika Božja.

Briga za čovjeka je briga za svemir. Također čovjek samim svojim težnjama za srećom i smislom usmjerava se prema novom svemiru. Sadašnjica nikada nije bila nešto što je savršeno. “Obećana zemlja” ipak nije na zemlji. Obećana zemlja ne bijaše negdje na početku povijesti svemira, nego je smještena u budućnost. Prema njoj ide cijeli svemir. Pa kad čujemo govor o katastrofalnom završetku, tada to nije govor o kozmičkoj katastrofi, nego o preobraženju čovjeka. Materijalni svijet je uzet samo kao slika za izricanje istine o čovjekovoj sudbini. Krist dolazi u svijet, ne da ga smakne nego da ga spasi. “Kataklizma” se trajno događa i trajno se događa rađanje novog svemira. I što je najbitnije, čovjek je učesnik umiranja i rađanja starog svijeta. Potrebno je da umre stari čovjek da bi se rodio novi, piše sv. Augustin. Nikada nije takvo savršeno vrijeme da bi ga trebalo zadržati za vječnost.

Čovjek i svemir su u nesavršenom stanju i idu prema svojem ostvarenju. Svršetak svemira znači također početak i rađanje novog. Zato se ne treba strašiti promjena, dapače treba se radovati, jer se rađa novi čovjek i novi svemir. Kad želimo promjenu svijeta, odakle treba započeti? Svakako od čovjeka. Čovjek je djelomično i odgovoran za promjenu. Što znači da svojim učešćem može doprinijeti bilo propasti bilo procvatu svijeta. Zar nije propalo toliko civilizacija? Za propast je odgovoran čovjek, i nitko drugi. Svijet je uvijek jednako dobar, ako mi u njega ne ubacimo nešto od svojeg nereda. Raj čini rajem čovjekova osobnost, čovjekova ljubav i dobrota. Zato, se ne trebamo strašiti smaka svijeta nego se trebamo upitati da li mi doprinosimo da bude humaniji i duhovniji. Mi uvijek živimo jedno završeno vrijeme i otvaranje novog vremena i stvaranje novog svijeta.

Završetak, ili bolje reći ispunjenje svemira, prema sv. Pavlu, dogodit će se kada Isusov duh ovlada ljudima i svemirom. Kad Krist bude sve u svemu. Za tim vapije sve stvoreno. Kao što iza stare godine dolazi nova, tako i iza ovog svemira dolazi novi. Vratimo se opet na sv. Augustina: dok ne umre stari čovjek ne rađa se novi. Isto je tako i sa svemirom. Mi kršćani vjerujemo u povijesno vrijeme (prošlost-sadašnjost-budućnost), a ne u cikličko, kao u budizmu. Svi smo mi danas otvoreni i u nadi da novi svijet bude humaniji, da bude ugodnije mjesto našem življenju i našoj ljubavi i dobroti. Ono što je važno ovoga časa jest to da shvatimo da svatko od nas ima svoj udio i svoju odgovornost.

Nisu samo neki odgovorni. Svi smo odgovorni. Nije dovoljno imati neku utopijsku nadu u bolju budućnost. Potrebno je imati i razvijati operativnu nadu. Samo realna nadanja su prava nadanja. Kršćani kao sljedbenici Isusova života i puta najmanje imaju razloga (iz svoje vjere) da se straše budućnosti, da očekuju apokalipsu. Mi vjerujemo u budućnost spasa a ne propasti. Danas kad se pojavljuju mnogi apokaliptički pokreti, nažalost, čak u samom kršćanstvu, trebamo ustati protiv beznađa. Rađa se novi svijet i novi čovjek. Koji imaju povjerenja u život kuražno se upućuju u budućnost s radošću. Uvijek je bilo onih koji su se strašili budućnosti. Na sreću, bili su manjina.

Danas također doživljavamo da smo svi blizu jedni drugima i da smo svi odgovorni za ovaj svemir. Stari svijet prolazi i dolazi novi, ljudskiji. Isus je začetnik Nove ere, novog vremena. Gradeći novi materijalni svijet ne smijemo zaboraviti na čovjeka. Ipak cijeli svemir nalazi svoje osmišljenje u čovjeku. U nama, u svakom pojedincu. Čovjek je cvijet i plod svemira. Kroz čovjeka diše svemir i ulazi u vječnost. Prvi, Novi čovjek je Isus Krist. Čovjek i Bog. Budi s nama i vodi nas u budućnost!

 Marijan Jurčević, OP

http://www.katolicki-tjednik.com

 

 Biblijski komentar misnih čitanja u godini B

»Ovaj naraštaj” i Isusovo neznanje o “onom danu«

33. nedjelja kroz godinu:

Za evanđelje imamo dio Isusova govora o svršetku svijeta u koji su sinoptici (Matej, Marko, Luka – Ivan ne donosi taj govor) utkali proročanstvo povijesnog Isusa o propasti Jeruzalema i najavu ponovnog dolaska Sina čovječjeg o svršetku ljudske povijesti. Sam Marko u 13, 14 (gdje počinje dio govora o “grozi pustoši” koja stoluje gdje joj nije mjesto) upozorava: “Tko čita, neka razumije!” Kako povijesni Isus nije ništa zapisivao, ovim upozorenjem Marko pokazuje tragove upotrebljavanja izvora za ovaj govor te prerade za svoju povijesnu zajednicu. Ovaj govor pokazuje tragove dorade medu jeruzalemskim kršćanima iz vremena židovskog ustanka protiv Rimljana god. 66. do 70. poslije Krista. Isusovo proročanstvo o propasti svetog grada kršćanski su propovjednici povezali s najavom svršetka svijeta i općeg suda. Činilo im se da rušenje hrama kao središta jedine vjere u Boga jednoga (pogani su vjerovali u mnoštvo idola) predstavlja uvod u skori smak svijeta. S takvim iščekivanjem susreo se i Marko u zajednici krštenih pogana u Rimu kojoj je namijenio svoje evanđelje. Zato je u prenošenju ovog govora posebno istaknuo nepredvidivost Sinova dolaska. U njegovo doba bilo je lažnih proroka sklonih panici koji su proricali skoru propast svijeta smatrajući kako se zlo medu ljudima toliko namnožilo da Bog više ne smije čekati. U dijelu govora što ga imamo za današnje evanđelje najavljeni su kozmički znakovi koji će pratiti dolazak Sina čovječjeg, on će “sabrati svoje izabrane s četiri vjetra”. Ti znakovi ne moraju se uzimati doslovno jer su navedeni u okviru takozvane “apokaliptičke” književne vrste, a cilj im je pokazati kako i priroda sudjeluje u konačnom ostvarenju Božjeg plana spasenja za ljude. U drugom dijelu današnjeg evanđelja Isus potiče na budno iščekivanje spasonosnog svršetka, ali i upozorava da o “onom danu i času nitko ne zna, pa ni anđeli na nebu, ni Sin, nego samo Otac” (r. 32). Značajna je u današnjem evanđelju i izreka “da neće uminuti naraštaj ovaj dok se sve to ne zbude” (r. 30). To podsjeća na Isusovu najavu apostolima pred slanje na galilejsko propovijedanje. Upozoravajući ih na osporavanje koje ih čeka, Isus traži spremnost na žrtvu i govori: “Neki od ovdje nazočnih neće okusiti smrti dok ne vide da je kraljevstvo Božje došlo u sili” (Mk 9, 1). Ova izreka pokazuje Isusovo uvjerenje da kraljevstvo Božje nastupa i po njegovoj smrti, ne samo po čudesnom djelovanju i propovijedanju. Najavu “naraštaju ovom” da će dočekati nastup kraljevstva Božjega (usp. također sličnu izreku u toku posljednje večere da neće do tada piti roda trsova dok ne nastupi kraljevstvo Božje – Lk 22, 8; Mk 14, 25 i Mt 26, 29) pisci izvora kojim se poslužio Marko prenijeli su i u govor o svršetku svijeta. Tako se prilikom čitanja u bogoslužju Crkve svaki sudionik liturgije može osjećati pripadnikom “naraštaja ovog”: za vrijeme svake generacije moguć je drugi dolazak Isusov s nastupom eshatonske faze kraljevstva Božjeg. U današnjem evanđelju Isus ponizno ističe da ne zna dan i sat povratka Sina Čovječjeg koji će doći da sabire Božje izabranike iz svih naroda. Onog časa Bog to još nije bio uplanirao pa Isus nije mogao ni znati kao čovjek. Time evanđelist još jednom upozorava sve koji bi pokušavali izračunati dan svršetka svijeta. Ovo je i upozorenje protiv paničnog podlijeganja nemoći pred fenomenom zla u svijetu. Isusa koji će doći o koncu ljudske povijesti ne čekamo skršenih srdaca i skrštenih ruku nego vjerničkim djelovanjem u svijetu. Tako nas u današnjoj misi Isus zove na obnovu vjere u svršetak svijeta koji će biti preobrazba u konačno stanje, ali i na mirno djelovanje u ovom i ovakvom svijetu.

Probudit će se koji snivaju u prahu zemljinu (Dan 12, 1-3)

Knjiga Danielova u obliku apokaliptičkih viđenja prikazuje događaje iz vremena pada Palestine pod grčke vladare te progona Židova od strane Antioha IV Epifana. To je knjiga utjehe progonjenim sljedbenicima vjere u Boga jedinoga koji strahuje da će ih moćni poganski vladar preko svojih vojnika i suradnika medu samim Židovima silom otkinuti od vjerske i nacionalne zajednice ili poubijati. Sve je počelo odlukom Antiohovom da svi njegovi državljani imaju prihvatiti vladarevu religiju radi zajedničkog dobra svih građana. U znak spremnosti da to silom provede, Antioh je 6. prosinca god. 167. pr. Kr. dao staviti u jeruzalemski hram kip poganskog božanstva te zabranio prinošenje židovskih žrtava u čast Bogu. Židovi su na to poveli ustanak koji je trajao do god. 142. pr. Kr. i urodio osamostaljenjem mlade židovske države. Pisac knjige Danielove napisao je svoje nadahnuto djelo vjerojatno god. 165. pr. Kr., neposredno pred smrt progonitelja Antioha Epifana. Želio je svoje sunarodnjake potaknuti na vjernost Bogu i ustrajnost u vjeri otaca. Odlomak što ga imamo za današnje čitanje je pjesnički zaključak “objava” o razdoblju grčke vlasti nad Palestinom i o ratovima koje će poduzimati Aleksandrovi nasljednici (gl. 10-11). U našem se odlomku spominje “Knjiga života” u koju se unose imena onih što ustraju u vjeri. Takva knjiga spominje se i drugdje u SZ (usp. Izl 32, 32-33; Ps 69, 29). Kraljevi i gradske uprave vodili su u stara vremena popis naroda radi poreza i vojnih obaveza muških građana. Starozavjetni vjernici zamišljali su da nekako slično i Bog vodi knjigu života u koju svim ljudima zapisuje dobra i zla djela te će ih na temelju te knjige kasnije suditi. Bog otkriva nadahnutom tješitelju progonjenih vjernika da je odredio “Mihaela, kneza mira” za zaštitnika svome narodu. Najavljujući “vrijeme tjeskobe kakve ne bijaše otkako je ljudi na do toga vremena”, Bog po nadahnutom piscu poručuje da su nevolje progona pod njegovom kontrolom i da bezočni zatornik neće uspjeti u svojim planovima. Spasit će se “tvoj narod i svi koji se nadu zapisani u Knjizi života”. Ovo je teološki pasiv: Bog će ga spasiti od potpunog istrebljenja u vremenu kad se piše Danielova knjiga. Ali je za vjernike kasnijih vremena ovdje skrivena i poruka o konačnom spasenju, na kraju ljudske povijesti. Ovdje vidimo nauku u zbornosti spasenja: ne samo pojedince, nego grupe, zajednice, narode – Bog želi spašavati. “Probudit će se mnogi koji snivaju u prahu zemljinu” je najava uskrsnuća mrtvih. Iako govori “mnogi”, sveti pisac misli “svi”, jer nešto kasnije ističe: “… jedni za vječni život, drugi za sramotu, za vječnu gadost.” Ovdje imamo izričitu vjersku nauku o uskrsnuću svih mrtvih, s time da će oni koji su umrli pokajani i izmireni s Bogom ustati na vječnu radost, a om koji su do kraja ustrajali u zlobi, ustat će na svijest vječne i nepopravljive frustracije. “Umnici će blistati kao sjajni nebeski svod, i koji su mnoge učili pravednosti kao zvijezde navijeke, u svu vječnost” (r. 3). Takav umnik je sam pisac ove knjige, ali i oni članovi vjerničke zajednice koji druge primjerom i riječju potiču na ustrajnost u vjeri. Ovdje se susrećemo s vjerom u opće uskrsnuće mrtvih te u osobnu besmrtnost svakog čovjeka. Na život vječni ustat će oni koji dobro čine i govore, a na osudu vječnu oni koji umiru nepokajani niti žale zbog učinjenog zla. Psalam 16, što ga danas imamo za meditativni pripjev nakon prvog čitanja, je pjesma pouzdanja u kojoj s nadahnutim pjesnikom izričemo radost što nam je Bog baština i čaša, što i nakon fizičke smrti imamo miran počinak, jer nas Bog neće trajno ostaviti u Podzemlju ni dopustiti da egzistencijalno istrune njegov pravednik.

Zauvijek usavrši posvećene (Heb 10, 11-14)

U desetom poglavlju poslanice Hebrejima sveti pisac ističe jedincatost žrtve Krista, velikog svećenika, kao poticaj na život u skladu s krsnim posvećenjem pojedinog vjernika i cijele crkvene zajednice. U prvom dijelu uspoređuje mnogobrojne i često opetovane starozavjetne žrtve s jednom i neponovljivom žrtvom Kristovom. U drugom dijelu, opominje krštenike da ne propuštaju svojih liturgijskih sastanaka te na primjerima iz Starog zavjeta pokazuje što može zadesiti grešnike. Naš današnji odlomak je iz prvog dijela tog poglavlja. “Svaki svećenik je dan za danom u bogoslužju te učestalo prinosi iste žrtve, koje nikako ne mogu odnijeti grijeha” (r. 11). Tako iz novozavjetne perspektive gleda ovaj nadahnuti pisac starozavjetno bogoslužje. Svećenici su često prinosili jednake žrtve po želji pojedinih obitelji (pričesnice, zahvalnice, paljenice…) i u njima su vjernici prikazivali žrtvenu životinju u znak priznavanja ovisnosti od Boga ili kajanja za grijehe, ali one nisu imale snagu sakramentalne žrtve Kristove. Isus je “prinio jednu jedincatu žrtvu za grijehe te zauvijek sjeo zdesna Bogu”. Riječima Ps 110, 1 izražena je ovdje nebeska intronizacija Krista vječnog svećenika. Bog ga je uskrisio te posadio sebi zdesna da sada zagovara ljudsku braću i sestre kroz svu povijest. Za razliku od Pavla koji u 1 Kor 15, 24-26 kaže da će Bog Kristu uskrslom podložiti o paruziji svako Vrhovništvo, Vlast i Silu, ovaj pisac riječima Ps 110 kaže da će Isusu Bog podložiti “sve neprijatelje”. Radi se o duhovnim zlim silama koje su ljudima s helenističkom kulturom u prvom stoljeću zadavale životni strah. Mislili su da je čovjek rob tih sila te da im se ne može oduprijeti. Smrću na križu, koju je Bog primio kao žrtvu u prilog svim ljudima, Krist je “zasvagda usavršio posvećene” (r. 14). “Posvećeni” su ovdje svi koji se krsnom vjerom pridruže Kristu raspetom i uskrslom. Bog im briše grijehe i čini ih svojoj djecom. Time su krštenici iznutra, korijenski usavršeni, ali nisu magijski promijenjeni i nesagrešivi. Preostaje dužnost da cijelog zemaljskog života usklađuju svoje ljudsko i vjerničko ponašanje s darovanom posvećenošću. Dobra djela tako postaju zahvalnost Bogu za darovanu posvećenost, ne “zasluživanje neba”. U recima 15-17, koji su ispušteni iz našeg čitanja, sveti pisac navodi Jr 31, 31-34 gdje Bog najavljuje sklapanje novoga saveza, upisivanje svoga zakona u srca ljudi i brisanje grijeha. Zatim slijedi dio koji imamo u današnjem čitanju: “A gdje su grijesi oprošteni, nema više prinosa za njih” (r. 18). Kristova žrtva na križu podloga je za opraštanje svih grijeha. Novim krštenjima i pristupom ispovijedi kao sakramentu pomirenja s Bogom i Crkvom, plodovi jedne i neponovljive Isusove žrtve bivaju primijenjeni ljudima novih generacija; sama Kristova žrtva ne ponavlja se više u fizičkom smislu.

Sabrat će svoje izabranike s četiri vjetra (Mk 13, 24-32)

“Ona nevolja” koja se spominje na početku današnjeg odlomka je “groza pustoši” spomenuta u Mk 13, 14. Židovi iz vremena nastanka Danielove knjige pod tim šifriranim izrazom razumjeli su nasilno postavljanje kipa poganskog božanstva u jeruzalemski hram. Pred ponovni pad Jeruzalema i razorenje samog hrama god. 70. iza Krista kršćanski propovjednici su oživjeli Danielov izraz “groza pustoši” te se pitali, nije li propast hrama početak sudnjeg dana? Preporučali su ipak kršćanima da bježe iz Jeruzalema, jer Isusov pokret može i treba preživjeti propast židovske države: “I kad vidite da grozota pustoši stoluje gdje joj nije mjesto – tko čita, neka razumije – koji se tada zateknu u Judeji, neka bježe u gore!” (r. 14). Na liniji bolnog razdvajanja od židovstva (sam Isus je Židov i bez oslona na svete knjige Židova Isusov pokret nema korijena), Marko ovdje navodi prema Joelu 2,10.31 i 3,15 apokaliptičke znakove koji prethode paruziji ili povratku Krista o sudnjem danu. To su: pomračenje sunca, prestanak mjesečeva sjaja, padanje zvijezda, “ljuljanje” nebeskih sila. Petar u govoru na Duhove pred jeruzalemskim hodočasnicima navodi ove znakove kao ispunjenje nad Dvanaestoricom prilikom silaska Duha u obliku ognjenih jezika. Pomračenje sunca i padanje zvijezda uopće se nije dogodilo. To znači da ovo treba uzeti kao sliku kojom sveti pisci hoće reći da priroda sudjeluje u objavljivanju Boga i očitovanju Božjeg plana spasenja. Izraz “Sin Čovječji koji dolazi na oblacima nebeskim” uzet je iz Dan 7,13 gdje je progonjenim Izraelcima najavljen dolazak anđeoskog branitelja u ljudskom tijelu. Sam Isus se nazivao Sinom Čovječjim, jer je pojam “Mesije” bio vrlo izpolitiziran. Isus se osjeća opunomoćenim sucem kojega će o koncu vremena Bog poslati da sudi žive i mrtve. On će o svom drugom dolasku “sabrati svoje izabranike s četiri vjetra, s kraja zemlje do na kraj neba” (r. 27). Ovo je starozavjetni izraz kojim se izriče Božja briga za raspršeni narod Božji. Bog zna za svakog pojedinca i za cijelu zajednicu. On će sabrati svoje izabranike gdjegod živjeli ili kosti ostavili. Na općem sudu imaju se pojaviti svi. Isus zatim potiče na prepoznavanje znakova paruzije i na budnost po uzoru na smokvu. Ona u Palestini posljednja zazeleni, pred samo ljeto. Osala stabla znaju propupati prilikom kratkog razdoblja toplih dana, smokva čeka dok sigurno nastupi toplo razdoblje. Ovakva usporedba je upozorenje da kršćani ne nasjedaju lažnim prorocima koji pokušavaju izračunati skori nastup sudnjeg dana. “Neće uminuti naraštaj ovaj dok se sve ovo ne zbude!” (r. 30). Izvorno je to bio naraštaj onih koji su dočekali nastup Božjeg kraljevstva po Isusovoj smrti i uskrsnuću te razorenje jeruzalemskog grada i hrama po Isusovu proročanstvu. Marko je ovdje namjerno tako formulirao najavu Isusova drugog dolaska i općeg suda da se svaka generacija kršćana osjeća izravno oslovljenom i pozvanom na vedro, svjedočkim djelovanjem ispunjeno čekanje dolaska Sina Čovječjeg. Povijesni Isus priznaje Dvanaestorici da ne zna “o onom danu ni času” (r. 32). Krivovjerci zvani arijanci navodili su ovu izreku kao dokaz da utjelovljeni Krist nije ravan Bogu i za rušenje dogme o Presvetom Trojstvu. Jedva bi se itko od evanđelista, ili pisaca izvora kojima su se evanđelisti poslužili, usudio ovakvu izreku staviti u kanonska evanđelja da je Isus zbilja nije kazao. Donosi je i Mt 24, 36. Isus se nije stidio priznati da nešto vjersko ne zna. Komentatori smatraju zato što Bog tada još nije bio odlučio dan i sat općeg uskrsnuća mrtvih i suđenja svim živim i mrtvim. Na današnjoj misi mi smo “naraštaj ovaj” koji obnavlja vjeru u spasonosni svršetak ljudske povijesti i ponovni dolazak Krista, ali se ne da uspaničiti lažnim proročanstvima nego vedro djeluje u ovom i ovakvom svijetu.

 

 

Dr. Mate Zovkić http://www.ktabkbih.net/info.asp?id=113

http://www.ktabkbih.net/info.asp?id=112

                                                

http://www.don-ivica.net

 

 

 http://www.glas-koncila.hr/

 Trideset i treća nedjelja kroz godinu (18. studenog) Dn 12,1-3 * Ps 16,5.8-11 * Heb 10,11-14.18 * Mk 13,24-32

Smisao života

Nekada je, kada su oni stariji među nama išli na vjeronauk, prvo pitanje iz katekizma glasilo: »Zašto smo na ovome svijetu?« Odgovor je bio: »Na svijetu smo zato da Boga upoznamo, njega ljubimo, njemu služimo i tako u nebo dođemo.« To pitanje, prošireno: »Tko smo, odakle dolazimo, kamo idemo, koji smisao ima naš život«– temeljno je pitanje svakoga ljudskog bića, važnije i iznad svih drugih pitanja. Znati odgovor na to pitanje vrijedi više od svega.

U svezi s tim jedan je francuski mislilac ustvrdio sljedeće: »Najveća čovjekova bijeda nije siromaštvo ni bolest ni razočaranja srca ni smrt; nesreća je to što ne zna zašto se rađa, živi, pati i nestaje.« I doista: najteža bijeda i nesreća današnjega čovjeka, njegova teška bolest i zla kob sastoji se u tome što ne zna kamo će: poslije života ne vidi život, živi bez nade i svjetla, putuje u mrak – te mu je i život mračan i beznadan.

Današnja Božja riječ, nama upravljena, jest riječ utjehe i ohrabrenja upravo što se tiče tih temeljnih čovjekovih pitanja. Po Bibliji, ovaj svijet, sve stvorenje i sve čovječanstvo – svaki ljudski život ide k svom neizbježnom završetku. Svatko će na svoj način i u svoje vrijeme doživjeti kraj i svršetak ovozemaljske egzistencije. Stoga se javlja i neizbježno pitanje o smislu i osobnog življenja i cijele ljudske povijesti.

Današnja, pretposljednja nedjelja crkvene godine nosi poruku naizgled zastrašujućeg sadržaja: ovaj naš život, zemlja i sveukupni kozmos doživjet će svršetak, štoviše katastrofu. Isus taj svršetak svijeta opisuje drastično: Pomračit će sunce, mjesec neće više sjati, padat će zvijezde s neba i zaredati poremećaji u kozmosu, a nakon toga će se pojaviti Sin Čovječji u svojoj slavi kao Sudac živima i mrtvima. Svi koji su živjeli na zemlji stat će preda nj, a on će po pravdi presuditi zlima propast a dobrima spasenje. On će staviti točku, izreći amen na svaki ljudski život, na svaku ljudsku slobodnu odluku za života, na svaki čovjekov odabir. Tada će se ispuniti sva proroštva i Božja obećanja, sve vjerničke nade i svaka pravednost.

Isus je sve to otkrio ne da straši svoje učenike nego da podrži njihovu nadu. Da ne bismo i mi danas posumnjali i pomislili kako je u svijetu nepravde i zla uzaludno očekivati nešto bolje ili da nije ispravno nadati se i iščekivati spasenje. To spasenje dogodilo se već u otajstvu Isusove muke, smrti i uskrsnuća – to otajstvo obnavlja se, posadašnjuje u otajstvu mise koju slavimo. Bog nam u tom otajstvu daruje spasenje, tu nam tumači smisao života i smrti. Da bismo shvatili kako »nam je život dan da tražimo Boga, smrt da ga nađemo a vječnost da ga imamo«.

Josip Koprek

http://www.kastav-crkva.org

http://www.sestre-scj.hr/showitem/povijest-druzbe

http://www.rijeka-nadbiskupija.com/eug09/index.html

Početak Euharistijske godine 18. travanja 2009.

 

NOVO!!!        www.rikatv.net,   ili  http://www.rikatv.net

http://katehetski.ri-nadbiskupija.hr

Nove web stranice Riječko bogoslovno sjemenište pokrenulo je novi web portal na adresi http://bogoslovija-ri.hr/

http://www.ri-nadbiskupija.hr/

  

 

 

 

 

http://www.virc.at/texte/aktuell_h.htm

propovijedi na više jezika među njima i hrvatski

 www.svetiantunpula.com 

http://www.frama-pula.tk

http://www.samostan-poljud.com

http://www.zupavostarnica.hr/

Stranica župe Voštarnica u Zadru

 

http://obitelj.hbk.hr

http://www.dom-turnic.hr

Ovo je dom gdje imamo mjesečno misu. O tome pročitajte više na njihovoj stranici.

http://www.veritas.hr

  

Razmatranje: Konačno ostvarenje spasenja
 
Služba riječi govori o sudnjem danu, o prestanku sadašnjeg načina postojanja i preobražaju u stadij kad će Bog biti “sve u svemu”. Zato to nije zastrašujući govor, nego vedro očekivanje s prvom zajednicom: “Dođi, Gospodine Isuse!”Sudnji dan neosporno je u prvom redu konačno ostvarenje spasenja. Zato je to Dan kao obećanje, a ne kao prijetnja, Dan nadvladavanja sadašnjih tjeskoba, patnja, suprotnosti kojima smo izloženi. To je Dan kada će doći Krist “na oblacima, s velikom moći i slavom”, kao Bog osloboditelj. Tada će se očitovati u punini Kristova pobjeda nad životom i smrti. Sada živimo u “danima tjeskobe” kad konačno spasenje još nije ostvareno. Tada će to biti stvarnost. Božja prisutnost sve će prožeti i živjet ćemo novim životom. Krist će se pojaviti kao Sudac “živih i mrtvih”. Znači da naš sadašnji život postaje odlučan za spasenje. U ovom životu pada konačna presuda koja će se očitovati na Sudnjem danu.Prvo čitanje donosi najstariji starozavjetni tekst o uskrsnuću tijela. U pozadini je posljednja bitka s neprijateljima Božjeg naroda, i knez Mihael ostvaruje pobjedu. Današnji tekst počinje: “U ono vrijeme”, što uvijek najavljuje novo, radosno, blaženo doba. To je trenutak sažetka povijesti: uskrsnut će oni koji su zapisani u Knjizi: jedni “za vječni život”, drugi “za sramotu, za vječnu gadost”. “Umnici”, spašenici blistat će kao “sjajni nebeski svod”, “kao zvijezde navijeke, u svu vječnost”.Evanđelje donosi Isusov navještaj suda apokaliptičkim slikama. Neće to biti uništenje svijeta i čovječanstva, nego ostvarenje konačnog spasenja. Sin čovječji “dolazi na oblacima s velikom moći i slavom”. “Sin čovječji” je u židovskoj apokalipsi povezan sa uskrsnućem i sudom. Isus Krist nije samo “Sin čovječji” nego i pravi Bog. Okupljanje izabranika je posljedica dolaska Sina čovječjega. “Anđeli” su i vjerovjesnici Crkve (Otk 2, 1. 8; 2, 18; 3, 1. 7. 14), ukazuje na misionarsko djelovanje u vremenu Crkve. Znak smokve, koja je simbol blagoslova i sreće (Joel 2, 22), označava kraj zime i početak obnove, vrijeme spasenja.

Na prvi pogled zbunjuje posljednja Isusova izjava: “A o onom danu i uri nitko ne zna, pa ni anđeli na nebu, ni Sin, nego samo Otac”. Sin čovječji svoje gospodstvo nad svijetom prihvaća ne kao pravo, nego kao dar Očeve neočekivane ljubavi i naum spasenja je plod Očeve slobodne inicijative. Otac je početak i dovršetak djela spasenja. Njegova ljubav određuje dan i uru dolaska Sina čovječjega u slavi.

Drugo čitanje nam donosi sažetak nadmoćnosti Kristova svećeništva nad levitskim. Krist ulazi u vječno svetište-Šator (Očev hram) nerukotvoreni. Njegova žrtva mu daje na to pravo. To je i kraljevsko ustoličenje Krista, što nije imao veliki svećenik Staroga zavjeta. Kristova žrtva je jedina i jedincata, prinesena jednom zauvijek, ispunja sve prijašnje žrtve, čini savršenim svakoga, otvara nam pristup k Ocu. Konačno Krist “sjedi”, a ne stoji zdesna Ocu, znak da je konačno spasenje završeno.

Obraćenici iz židovstva, posebno svećenici, osjećali su neku prazninu za izgubljenim žrtvama u Hramu. Sjećanje na prošlost je velika blagodat: ona nam otkriva i budućnost. Ali zaustaviti se na prošlosti znak je starosti i nepokretnosti. A život je razvoj, rast, napredak. A to traži napore i živosti. Pisac dovikuje obraćenicima iz židovstva: Isus je u punini ostvario sve starozavjetno bogoslužje i neizmjerno nadvisio. On daje više nego mi možemo zaslužiti. Zato je slijediti Krista, siguran put naš vremenite i vječne sreće.

Živimo u posljednjim vremenima, u sigurnosti da će ljudska povijest biti uzeta u Božju blizinu. Eshatologija nije nešto što dolazi “na koncu”, kao polaganje računa, nego je mi već sada živimo. Posljednju riječ nema ni smrt, ni zlo, ni propast nego život. Poput mudrih djevica, moramo s uljanicama punim ulja ljubavi ići ususret Kristu, ne služiti svijetu, nego služiti se svijetom, šireći Kristovu ljubav i dobrotu.

Blizu je, na vratima!

Eshatološki govor je jezgra Evanđelja. Početak i svršetak svijeta izmiču našoj kontroli, ali to ne znači da je sve igra slučaja. Povijest ima smisao i upravljena je prema Danu, u kojem će božansko Sunce izabranicima zauvijek zasjati. To nas mora krijepiti u tjeskobi sadašnjeg vremena.

Prorok naviješta Božju riječ. Dolazi spasenje koje neće ostvariti čovjek nego sam Bog. Smisao povijesti ne može se izreći događajima prošlosti niti sadašnjosti, nego onostranim, transcendentnim rječnikom, apokaliptičkim slikama. Pogaženi i poniženi Izrael bit će spašen. Prorok naviješta uskrsnuće: progonjeni i poubijani uskrsnut će “za vječni život”, a otpadnički progonitelj “za sramotu, za vječnu propast”.

Isus u Evanđelju najavljuje svoj slavni dolazak, konačnu pobjedu nad zlom i ostvarenje konačnoga Božjeg kraljevstva. Jezik i način navještaja je apokaliptički: velike nevolje, izvanredne kozmičke pojave, okupljanje izabranika, Sin čovječji, neznanje trenutka, blizina događaja. Isus se služi jezikom određenog mentaliteta. Ne govori o kozmičkoj katastrofi.

Kada će se to zbiti? “Neće uminuti ovaj naraštaj, dok se sve to ne zbude.” Jedni misle na 70. godinu kada je hram bio razoren, Isus bi govorio o razorenju Jeruzalema i hrama; drugi misle na Duhove, ili na Preobraženje, kada su tri apostola doživjeli slavu Sina čovječjega. Dolazak Sina čovječjega nije nekakav dalek i zato beznačajan dolazak. On zahvaća izbliza slušače svih generacija. To nije čisto vremenska blizina. Konačno spasenja je već započelo uskrsnućem Isusa Krista.

Postavlja se pitanje kako to da o onom danu i uri nitko ne zna, pa “ni Sin, nego samo Otac”. Isus želi naglasiti da o tome odlučuje Otac koji je stvaralac božanskog plana spasenja.

Koji je smisao osobe i djela Sina čovječjega? U židovskoj apokalipsi (Dn 7, 13 s.) Sin čovječji je neko nadljudsko biće, obdareno božanskim autoritetom i zaodjenuto nebeskim sjajem i slavom. Evanđeoski Sin čovječji je Bog koji “dolazi na oblacima”, što je pojava Boga. Njegovo djelo ispunja očekivanje i nade Božjeg naroda. Okupit će raspršeni narod, “svoje izabranike s četiri vjetra, s kraja zemlje do na kraj neba” u konačno Kraljevstvo nebesko. Prema tome eshatološki govor nije poruka straha i panike nego radosti i nade: Dolazi Gospodin da nas spasi.

Moramo i mi kao i prvi vjernici iščekivati svom žudnjom njegov slavni dolazak i zazivati s Duhom Svetim: “Maranatha! Dođi, Gospodine Isuse!”

 

 http://www.hkr.hr

http://www.isusovci.hr/prostorduha/

Duhovne vježbe na internetu – DVonline

http://www.katolici.org

 

 

KTA/KNI

 

http://hrcak.srce.hr/

http://www.fokolar.hr/1000.html

http://www.palotinci.hr

http://www.vitapax.hr/

http://www.jesus.2000.years.de/various/basiliche/san_paolo/sp/san_paolo/san_paolo.htm

www.annopaolino.org

 

http://www.nadbiskupija-split.com/katehetski/kateheze/pps_prezentacija/index.html

možete preuzeti dobre i poučne prezentacije

 

http://www.micromedia.unisal.it/

možete preuzeti dobre i poučne prezentacije na talijanskom

http://www.hkz-gp.de/

 

http://www.iglesiaendaimiel.com/

http://www.fsr.hr/

http://fsrbrod.blogspot.com/

http://fsr-kaptol.hr/

http://www.molitve.info

www.gafos.hr/ arhitektura

http://qumran2.net

http://qumran2.net/indice.pax?autore=1136&tutti=1

http://www.qumran2.net/indice.pax?id=96&&tutti=1

PLAKATI ZA POJEDINE NEDJELJE i SVETKOVINE U GODINI

http://www.qumran2.net/indice.pax?id=136&&tutti=1

http://www.qumran2.net/indice.pax?c=disegni&autore=2769&pag=2

plakati za djecu i mlade

 

možete preuzeti dobre i poučne prezentacije na talijanskom

http://www.benedictinescat.com/

http://www.benedictinescat.com/Montserrat/eucarcat.html prezentacije na španjolskom

http://www.benedictinescat.com/Montserrat/indexceramita.html

http://www.benedictinescat.com/Montserrat/indexceramport.html prezentacije na portugalskom

http://www.giovannipaolo.it/copiacontroguai/index.htm

http://lnx.catechista.it/index.php?option=com_docman&task=cat_view&gid=114&Itemid=56 DVIJE STRANICE KOJE IMAJU LIJEPE PREZENTACIJE

http://www.graficapastorale.com

video grafika za pastoral

http://www.kosljun.hr

http://www.zupavostarnica.hr/

Stranica župe Voštarnica u Zadru

 

 

http://www.hamradio.hr/9aff/9AFF-028_Kosljun/kosljun.htm

 

http://www.tommyswindow.com/downloads_croatian_01.htm

http://www.forum.hr/archive/index.php/t-232785.html.

http://www.hbk.hr/biblija/search.php

http://biblos.com/ Sveto Pismo na mnoštvu stranih jezika

www.bible-multimedia.org

http://www.suzazanajmanje.blog.hr/

http://vjeronauk.net/ stranica vjeroučitelja ima puno dobrih stvari u ppt

http://www.nku.hbk.hr/vjeroucitelj/

www.republikahrvatska.com

Duhovna obnova i seminari u Zagrebu i drugim mjestima u i Hrvatskoj:

http://www.republikahrvatska.com/DuhovneObnove.html

http://www.hrvatskauljudba.hr/

http://wwww.carnet.hr/referalni/obrazovni/iom/IlustracijaIPP

http://www.bibbiaecomunicazione.it/

http://www.svivan.ba/

http://www.karmelbsi.hr

http://www.benediktinci.hr/

 

http://zrno.fsb.hr/blago/  ČASOSLOV

 

http://www.gabriellla.it/ppt.htm

http://www.izbicno.info

www.frafranjomabic.info

 

  

 

fra Franjo Mabić

 

http://www.sveti-juraj.com

http://www.ppsmeditazionipreghiere.org/

Duje Bonačić ima vrhunsku stranicu. Pogledajte: www.dbfoto.info

http://www.ofm.hr/index.php/korisni-linkovi

 

http://www.franjevci-split.hr/

 

Gdje je istinska veličina?

 

Današnje Evanđelje  prikazuje dvije scene. Sasvim različite. Gotovo proturječne. Obje se odigravaju u Jeruzalemu, u širokom predjelu raskošnog hrama, koji je tada još postojao. Četrdeset godina  kasnije, u godini sedamdesetoj, rimske trupe pod vodstvom Tita potpuno su ga razorile. Samo još “Zid plača” podsjeća  na negdašnji sjaj. Isus najprije opominje mnoštvo da se čuva “pismoznanaca”, tj. onih koji sebe smatraju važnima, jer su “studirali”. Isusove kritičke riječi naspram tih ljudi pogađaju i nas redovnike, svećenike, biskupe, papu, jer i mi često puta dobivamo “počasna mjesta” I mi nosimo “duge haljine” i naravno pričinja nam radost ako nas na “ulicama i trgovima pozdravljaju”.Možda bi koji puta bilo bolje da smo nepoznati među ljudima. Ali Isus ne kritizira poznatost. Njegov oštri sud usmjeren je protiv prividne svetosti. On nju ne može podnijeti.Sve što je privid, “kao da se čini”, licemjerstvo, lažna pobožnost, praviti se važan, isticati se, gurati se naprijed, čeznuti za priznanjem: sve je to Isusu odurno. On želi, da smo kao i on jednostavni, da se ne pretvaramo i da smo ponizni, što znači: imati hrabrost za služenje. To je u njegovim očima istinska veličina. Samo je ona važna.

Da bi to njegovi učenici potpuno razumjeli, slijedi sada druga scena. Isus je sjeo nasuprot riznici u koju su posjetioci hrama bacali svoje darove. On promatra ljude. Darovi obilno pritječu. Bogataši daju obilato. “Dođe i neka siromašna udovica i baci dva novčića” u hramsku riznicu. To nije neka vrijednost. Dva bakrena novčića. Što je to u usporedbi sa zlatnim komadima kovanog novca  koje daruju bogataši?

Ipak, Isus drukčije gleda na to. Ta je sirota udovica ubacila više od svih. Ona je ubacila sve što je imala, a bogataši su dali od svoga suviška.

U grčkom originalnom tekstu evanđelja još je jasnije rečeno: “Ona je dala sav svoj žitak”. Upravo će to uskoro sam Isus učiniti: dat će sav svoj život. Predanje za drugoga do kraja, do smrti.

Isus je dakle opazio siromašnu udovicu: “tada dozove svoje učenike” i pokaza njima kakvo je veliko djelo učinila ta žena. On im pokaza: Gledajte! To je stvarno veličina! Nitko tu siromašnu ženu nije zapazio. Ona je darovala samo dva mala novčića. Ali ona je veća od svih velikih, koji samo daju, što im ne zadaje bol. Ne radi se o vanjskom isticanju, tituli, moći, sredstvima da se bude poznat. Pred Bogom se broji samo to, tko si stvarno ti. Siromašnoj udovici pripada uzvišeno mjesto. Gledajte na takve ljude!

Primjere siromašne udovice neka nas potakne na iskrenu molitvu koju molimo u Trećoj euharistijskoj molitvi: “Učinio nas Duh Sveti vječnim darom za tebe da zadobijemo baštinu s tvojim odabranicima”, da se zauvijek svidimo Bogu.

Fra Jozo Župić

 

  

 

 

http://www.zupa-svkriz.hr/pjesme/html/boze_moj_sto_je.htm http://gospa-lurdska.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=677&Itemid=46 http://www.zupa-gajnice.hr/stranice/pjesmarica_d.html

http://www.zmr.hr/index4.html

http://www.cdp.hr/

http://www.tabor.com.hr/

http://www.injigo.com/

Program Injigo obuhvaća ignacijanske duhovne vježbe u svakodnevnom životu od 30 tjedana (DV) kao i duhovne vježbe u šutnji od tri do trideset dana (DVŠ). Taj je Program započela u Zagrebu 1997. godine znanstvenica dr. sc. Marica Čunčić.

http://www.gotquestions.org/Hrvatski/index.html

Traži GotQuestions.org Hrvatski

Sljedeće stranice dostupne su na hrvatskom jeziku.

 

Poštovani, predstavljamo Vam vrlo uspješnu Udrugu: Hrvatsko športsko kulturno društvo Croatia Beč. Udruga djeluje od 1986. godine. Posjetite njihovu web stranicu na www.hskd-croatia.com Stranicu je izradio prof. mag. Željko Batarilo Srdačan pozdrav

http://www.trsat-svetiste.com/index.htm

 

http://ocimadrugoga.blogspot.com/

Ovdje možete pronaći jako puno poučnih primjera. Hvala autoru.

 

 

http://www.velecasnisudac.com/hr/clanak/990/samostan-sv-nikole

 

 

 

http://cudaprirode.com/portal/

 

http://www.rama-prozor.info/cms/index.php

 

http://www.samotnjak.com/

 

http://www.tebe-trazim.com/index.php

vrlo lijepa stranica

 

http://rosarioonline.altervista.org/index.php

 

http://medjugorskiglas.blog.hr/

 

 

http://www.frama-portal.com/poveznice/

 

http://www.frama-portal.com/

 

 

Franjevačke poveznice:

Duhovni asistenti i asistentice:

Zajednice mladih:

Crkva i ostale poveznice:

 

STUDENI 2012.

1.    Č    SVI SVETI 2.    P    Dušni dan 3.    S    Martin Porres; Hubert; Silvija 4.    N    31. NEDJELJA KROZ GODINU 5.    P    Srijemski mučenici; Mirko; Emerik 6.    U    Leonard; Melanija; Vedran 7.    S    Baldo; Lazar Stilita; Engelbert; Anđelko 8.    Č    Gracija Kotorski; Nikostrat; Klaudije 9.    P    Posveta lateranske bazilike 10.    S    Lav Veliki; Lavoslav; Noa; Lava 11.    N    32. NEDJELJA KROZ GODINU; Martin 12.    P    Jozafat; Emilijan; Milan 13.    U    Stanislav Kostka; Stanko 14.    S    NIKOLA TAVELIĆ; Ivan Trogirski 15.    Č    Albert Veliki; Berto; Leopold 16.    P    Margareta Škotska; Gertruda 17.    S    Elizabeta Ugarska; Alfej i Zakej; Igor 18.    N    33. NEDJELJA KROZ GODINU 19.    P    Krispin; Elizabeta; Salomeja 20.    U    Oktavije; Zlatko; Edmund 21.    S    Prikazanje BDM; Gospa od Zdravlja 22.    Č    Cecilija; Dobrila; Slavujka 23.    P    Klement; Columban; Milivoj 24.    S    Andrija; Krizogon; Krševan 25.    N    ISUS KRIST KRALJ SVEGA STVORENJA 26.    P    Konrad; Leonard; Dubravko 27.    U    Maksim; Fakundo; Valerija 28.    S    Jakov Markijski; Držislav 29.    Č    Svi sveti franjevačkog reda 30.    P    Andrija, apostol; Andrea; Hrvoje

 

 

 

Permanent link to this article: http://www.sasina.info/xxxiii-nkg-b-18-xi-2012/

Translate »